Utwórz konto lub Zaloguj się ArrayThe reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page. Email Potwierdź adres E-mail Hasło Imię Tutaj wpisz swoje imię Nazwisko Tutaj wpisz swoje nazwisko Nick Tutaj wpisz swój pseudonim Wykształcenie ----StudentLekarzLogopedaMasażystaFizjoterapeutaOsteopataChiropraktykAkupunkturzystaPołożnaFarmaceutaFelczerRatownik medycznyDiagnosta laboratoryjny Wyrażam zgodę na dostarczanie mi treści marketingowych przy pomocy ww. danych kontaktowych od Enedu Sp. z o.o. z siedzibą w Kolbuszowej Dolnej (36-100) przy ul. Mieleckiej 105, NIP: 8141695646. Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem, że w celu otrzymywania treści marketingowych od Enedu podanie ww. danych jest konieczne. Ponadto informujemy że więcej szczegółów dotyczących praw i obowiązków, ochrony prywatności i przetwarzania danych można znaleźć na stronie Polityki prywatności (opcjonalne)Twoje dane osobowe zostaną użyte do obsługi twojej wizyty na naszej stronie, zarządzania dostępem do twojego konta i dla innych celów o których mówi nasza polityka prywatności. Akceptuję Regulamin i Polityka Prywatności. Regulamin Regulamin platformy REGULAMIN PLATFORMY Właścicielem platformy enedu.pl jest: ENEDU spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kolbuszowej Dolnej, adres siedziby: ul. Mielecka 105, 36-100 Kolbuszowa Dolna, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000962125, NIP: 8141695646, REGON: 521553425 zwana dalej Organizatorem Szkoleń/Administratorem Kontakt z Organizatorem Szkoleń odbywa się: Telefonicznie – nr kontaktowy +48 730 333 802 od poniedziałku do piątku od 7:00 do 17:00 Mailowo – adres poczty elektronicznej: [email protected] Listownie – adres miejscowy : ENEDU sp. z o.o., ul. Mielecka 105, 36-100 Kolbuszowa Dolna Postanowienia ogólne • Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z platformy szkoleniowej, a w szczególności warunki zapisywania się na wybrane szkolenia udostępnione na platformie. Użytkownik ma prawo do nieodpłatnego korzystania z informacji umieszczonych na stronie Organizatora.W celu korzystania z platformy Użytkownicy muszą zostać spełnione następujące minimalne wymagania techniczne: urządzenie z dostępem do sieci Internet, zainstalowana i zaktualizowana wersja przeglądarki internetowej Microsoft Internet Explorer 8.0 lub jej nowsza wersja, Mozilla FireFox 20.0 lub jej nowsza wersja, Apple Safari 4.0 lub jej nowsza wersja oraz Google Chrome 23.0 lub jej nowsza wersja, z włączoną obsługą JavaScript i Cookies, aktywne konto poczty elektronicznej . • Dołączenie do wybranego kursu odbywa się po zakończeniu procesu zakupowego z wykorzystaniem platformy sklepu online w przypadku szkoleń płatnych lub po zalogowaniu do platformy w przypadku szkoleń bezpłatnych. Oba procesy wymagają rejestracji Użytkownika na platformie. • Wysłanie zgłoszenia rejestracyjnego i/lub formularza zakupowego jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 poz. 1000) • Organizator Szkoleń przetwarza następujące dane osobowe: – imię i nazwisko, – adres zamieszkania, – adres email, – nr telefonu, – dane firmy na którą wystawiane są faktury, • Użytkownik serwisu ma prawo do wglądu w bazę swoich danych osobowych, jak również żądać usunięcia jego danych osobowych poprzez zgłoszenie tej prośby w formie mailowej na adres [email protected] Zmiana regulaminu Organizator Szkoleń zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu z istotnych przyczyn. Informacja o zmianie treści regulaminu, po wskazaniu powodu zostanie wyświetlona na stronie, a Użytkownik jest zobligowany do zapoznania się i akceptacji zmian w Regulaminie jeśli zamierza korzystać z Serwisu. Prywatność i przetwarzanie danych osobowych • Administratorem danych osobowych jest: ENEDU Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kolbuszowej Dolnej, adres siedziby: ul. Mielecka 105, 36-100 Kolbuszowa Dolna, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000962125, NIP: 8141695646, REGON: 521553425. Szczegółowe postanowienia odnoszące się do Polityki Prywatności są zamieszczone na stronie Serwisu pod następującym adresem https://enedu.pl/polityka-prywatnosci REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ W RAMACH PLATFORMY ENEDU.PL §1. WSTĘP Niniejszy Regulamin został wydany na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz.U. 2020 poz. 344) i jest udostępniany Użytkownikom nieodpłatnie w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie za pośrednictwem Platformy. § 2. DEFINICJE Na potrzeby niniejszego Regulaminu wskazane poniżej pojęcia przyjmują następujące znaczenie: Regulamin – zawarty poniżej zbiór zasad dotyczących sprzedaży usług szkoleniowych online. Usługodawca – właściciel i administrator domeny enedu.pl ENEDU Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kolbuszowej Dolnej, adres siedziby: ul. Mielecka 105, 36-100 Kolbuszowa Dolna, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000962125, NIP: 8141695646, REGON: 521553425 Adres email: [email protected] Serwis, platforma – strona www znajdująca się pod adresem enedu.pl (wraz ze wszystkimi podstronami, stanowiącymi integralną część Serwisu) umożliwiająca użytkownikom zakup dostępnych kursów i szkoleń. Użytkownik – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje osobowość prawną, korzystająca z Serwisu. Usługobiorca – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje osobowość prawną, która zakupiła usługę w serwisie enedu.pl Usługa – sprzedawane i świadczone bezpośrednio przez Usługodawcę odpłatne szkolenia online, których zakup dostępny jest w serwisie enedu.pl dla użytkowników, którzy opłacili dostęp do wybranej Usługi. Zamówienie – oświadczenie woli Usługobiorcy składane za pomocą Formularza Zamówienia oraz zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży z Usługodawcą. Umowa sprzedaży – umowa zawarta przez ENEDU Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kolbuszowej Dolnej z Usługobiorcą, w trybie określonym w niniejszym Regulaminie. § 3. ZASADY OGÓLNE Regulamin określa warunki oraz zasady sprzedaży i świadczenia Usług przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu. Każda osoba składająca Zamówienie w Serwisie jest zobowiązana zapoznać się z Regulaminem. Poprzez złożenie zamówienia w Serwisie, Usługobiorca potwierdza fakt zapoznania się z Regulaminem i potwierdza, że akceptuje go w obowiązującej formie. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Serwisu poprzez zawarcie Umowy na odległość pomiędzy Usługodawcą oraz Usługobiorcą. Serwis umożliwia Usługobiorcom korzystanie z Usługi za pośrednictwem sieci internetowej (e-usługa). Wszystkie ceny opublikowane w ramach Usług na enedu.pl są cenami brutto wyrażonymi w polskich złotych. Kopiowanie i rozpowszechnianie, wykraczające poza własny użytek wewnętrzny i osobisty, może odbywać się tylko po uzyskaniu uprzedniej, pisemnej zgody Usługodawcy jedynie we wskazanym zakresie. Cytowanie i publikowanie treści lub materiałów znajdujących się w Serwisie może odbywać się po podaniu źródła pochodzenia treści lub materiałów. § 4. ZAWARCIE UMOWY ORAZ REALIZACJA ZAMÓWIEŃ Użytkownik składa zamówienie w zakresie wybranych Usług poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza zamówienia oraz naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę” na stronie Serwisu. Wysłanie zamówienia wymaga wcześniejszego zaznaczenia pola: „Przeczytałam/em i akceptuję regulamin”. Użytkownik ma możliwość dokonania płatności za swoje zamówienie za pomocą autoryzowanego systemu płatności iMoje. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Usługi: Płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach. Płatność cykliczna za usługi subskrypcyjne odbywa się za pomocą systemu płatności PayU, według zasad zawartych w regulaminie bramki płatniczej. Po otrzymaniu płatności Usługodawca zobowiązuje się przydzielić automatyczny dostęp do wykupionych materiałów wirtualnych i dostarczyć na podany w formularzu zamówienia adres e-mail wiadomość, w której wskazuje ścieżkę dostępu do Usługi w formie video na urządzenia typu komputer, laptop, tablet, smartfon lub dołączenie do wydarzenia on-line (webinaru) enedu.pl w wyznaczonym w zamówieniu terminie. § 5. ZMIANY W ZAPISACH REGULAMINU Usługodawca ma prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie i w dowolnym zakresie, z zastrzeżeniem obowiązującego prawa. Usługobiorcy mają prawo i obowiązek zapoznać się ze zmienionym Regulaminem. Zmiany Regulaminu stają się skuteczne z dniem ich opublikowania. § 6. UPRAWNIENIA USŁUGOBIORCY I LICENCJA Usługobiorcy przysługuje prawo do dostępu do materiałów udostępnianych mu w ramach uczestnictwa w szkoleniach zakupionych w ramach platformy enedu.pl, na zasadach określonych w przypadku każdego z produktów. Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, że wszelkie materiały udostępniane mu w ramach uczestnictwa w szkoleniach na platformie enedu.pl stanowią wyłączną własność intelektualną Usługodawcy bądź innych właściwych podmiotów i podlegają ochronie prawnej zgodnie z obowiązującymi przepisami. Usługobiorca zobowiązuje się wykorzystywać powierzone mu materiały i zawartą w nich treść wyłącznie do celów nauki własnej i nie udostępniać ich osobom trzecim bez zgody Usługodawcy lub odpowiedniego właściciela praw autorskich. Usługobiorca nie jest uprawniony do pobierania i zapisywania materiałów wideo. W przypadku chęci wykorzystania poza platformą enedu.pl materiałów, do których Usługodawca posiada autorskie prawa majątkowe, konieczne jest uzyskanie pisemnej zgody Usługodawcy. W razie naruszenia postanowień niniejszego punktu Regulaminu, Usługodawca oraz właściciele praw autorskich mogą dochodzić od Usługobiorcy odszkodowania za straty materialne i niematerialne wynikłe z tego naruszenia. § 7. PRAWA I OBOWIĄZKI USŁUGODAWCY Usługodawca ma obowiązek rzetelnego wykonania Usługi na rzecz Usługobiorcy. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte świadczenie Usług, jeżeli jest to spowodowane okolicznościami niezależnymi od Usługodawcy, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności wskutek działań lub zaniechań operatorów telekomunikacyjnych, dostawców łączy telekomunikacyjnych lub energii elektrycznej. § 8. REKLAMACJE Usługobiorca ma prawo zgłoszenia reklamacji pod warunkiem dokonania zakupów zgodnie z przepisami niniejszego Regulaminu. Zgłoszenia dokonuje się za pomocą wiadomości e-mail wysłanej na adres: [email protected] z dopiskiem w temacie wiadomości REKLAMACJA. Usługodawca odpowie na zgłoszone reklamacje w terminie do 14 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia. W sytuacji, w której do rozpatrzenia zgłoszenia niezbędne jest uzyskanie od Usługobiorcy dodatkowych wyjaśnień, termin na ustosunkowanie się do zgłoszenia ulega dodatkowo przedłużeniu o czas udzielania wyjaśnień przez Usługobiorcę. Wszelkie uprawnienia z tytuły reklamacji wygasają po roku od dnia sprzedaży. § 9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY Usługobiorcy w rozumieniu art.22 Kodeksu Cywilnego oraz Usługobiorcy w rozumieniu art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, przysługuje na podstawie przepisów prawa, prawo do odstąpienia umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14dni od dnia w którym Usługobiorca wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie rzeczy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, prosimy o niezwłoczny kontakt z Usługodawcą i poinformowanie o swojej decyzji dotyczącej odstąpienia od zawartej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – np. pismo wysłane pocztą na adres siedziby firmy: ENEDU Sp. z o.o. z siedzibą w Kolbuszowej Dolnej ul. Mielecka 105, 36-100 Kolbuszowa Dolna lub pocztą elektroniczną: [email protected]. Zgodnie z art. 38 pkt. 13 Ustawy 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Akceptacja regulaminu oznacza potwierdzenie uzyskania informacji o utracie prawa odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy Usługodawca zwraca Usługobiorcy wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru – wyjątek stanowią dodatkowe koszty, wynikające z wybranego przez sposobu dostarczenia przesyłki – innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Usługodawcę. Zwrot kosztów nastąpi nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji. W przypadku skorzystania przez Usługobiorcę z prawa odstąpienia od Umowy, zobowiązany jest on odesłać towar niezwłocznie, tj. w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Usługodawcę o odstąpieniu od umowy na adres Usługodawcy w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Usługobiorca odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru, wynikającej z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Usługodawca zastrzega sobie prawo wstrzymania zwrotu płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia przez Usługobiorcę dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. W przypadku zwrotu uszkodzonego lub niepełnowartościowego towaru bądź też braku jego zwrotu w ogóle, Usługowca odpowiednio pomniejsza lub nie dokonuje zwrotu płatności na rzecz Usługobiorcy. Usługobiorca ma obowiązek zabezpieczyć zwracany towar, tak aby zapewnić jego bezpieczeństwo w trakcie transportu. Koszt opakowania i odesłania towaru ponosi Usługobiorca, chyba że strony wspólnie ustalą inną możliwość. Usługodawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem. § 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE Regulamin jest dostępny dla każdego Użytkownika. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, przepisy Kodeksu cywilnego oraz odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Usługodawca zastrzega prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie i wedle własnego uznania. W przypadku istotnych zmian Usługobiorcy zostaną powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail) lub za pośrednictwem powiadomień w serwisie Usługodawcy. Regulamin obowiązuje od 19 kwietnia 2022 roku. × Polityka Prywatności Polityka prywatności Ochrona prywatności osób korzystających z naszej strony jest dla nas bardzo ważna, dlatego dokładamy wszelkich starań by utrzymać zasady ochrony prywatności na odpowiednio wysokim poziomie. Dla jasnego i rzetelnego przedstawienia zasad przetwarzania danych osobowych przy korzystaniu z naszych usług i nierozerwalnie związanych z ochroną prywatności, stworzyliśmy niniejszą Politykę Prywatności. Są tu zawarte informacje o prawach, które Ci przysługują, jak i nasze obowiązki, których przestrzegamy by zagwarantować aby przetwarzanie danych osobowych było realizowane zgodne z prawem i dobrymi praktykami. DEFINICJE Enedu – Enedu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kolbuszowej Dolnej (36-100), przy ul. Mieleckiej 105, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Rzeszowa, Wydział XI Gospodarczy pod nr KRS: 0000962125, posiadająca numer REGON: 521553425 oraz kapitał zakładowy wysokości 60.000 zł, prowadząca serwis internetowy znajdujący się w domenie enedu.pl. NNPKU Enedu – Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Enedu, zarejestrowana w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych pod nr: 479775, działająca pod adresem: Budzyń 50, 32-060 Kryspinów k. Krakowa, posiadająca nr REGON: 521553425. Cookies – to niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwisy internetowe, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie) z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych. EOG – Europejski Obszar Gospodarczy (ang. EEA – European Economic Area) – strefa wolnego handlu oraz wspólnego rynku, obejmująca państwa Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) z wyjątkiem Szwajcarii. Konto – zbiór zasobów i ustawień utworzonych dla Użytkownika w ramach kont w sklepach należących do Enedu, wykorzystywanych do zarządzania usługami w tym do realizacji zakupów on-line. RODO – (ang. GDPR) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Serwis – serwis internetowy enedu.pl za pośrednictwem którego, Enedu świadczy swoje usługi włącznie z elementami dedykowanymi na potrzeby NPKU Enedu. Użytkownik – osoba korzystająca z Serwisu, posiadająca konto lub zamawiająca usługi szkoleniowe, kursy lub inne usługi świadczone przez Enedu. W kontekście Serwisu, Użytkownikiem jest również uczeń korzystający z usług NPKU Enedu. Nie zależnie od celu, dla każdej osoby składającej zamówienia bez rejestracji jest tworzone konto w systemie bazy danych Serwisu, dzięki którym można tę osobę identyfikować, realizować reklamacje czy wystawiać faktury. Gość – osoba odwiedzająca Serwis, nie logująca się na konkretne konto Użytkownika lub nie posiadająca go. Gość staje się Użytkownikiem w chwili gdy zakłada konto i podaje swoje dane osobowe. I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH Enedu jest Administratorem Danych wobec danych osobowych przetwarzanych w Serwisie. W przypadku usług realizowanych za pośrednictwem lub z pomocą rozwiązań opartych na Meta Facebook, Enedu może pełnić rolę współadministratora danych wraz z Facebook Ireland Limited z siedzibą w 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Irlandia. Enedu Sp. z o.o. jako organ prowadzący jest również Administratorem Danych wobec danych osobowych przetwarzanych w ramach NPKU Enedu. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Łukasza Długosza, z którym można kontaktować w sprawach związanych z prywatnością, bezpieczeństwem i przetwarzaniem danych osobowych, w tym przysługującymi prawami, obowiązkami Administratora Danych (Enedu). Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych jest możliwy pod adresem: [email protected], telefonicznie pod numerem: 17 7852298 lub poprzez przesłanie pisemnej korespondencji na podany wyżej adres siedziby Enedu z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”: Enedu Sp. z o.o. ul. Mielecka 105 36-100 Kolbuszowa Dolna NPKU Enedu ul. Obrońców Pokoju 33 36-100 Kolbuszowa SPOSÓB POZYSKIWANIA DANYCH OSOBOWYCH Możliwe formy pozyskiwania danych osobowych: Informacje podawane są przez Gości i Użytkowników dobrowolnie podczas rejestracji w Serwisie, podczas kontaktu poprzez formularze elektroniczne, pocztę elektroniczną, komunikatory internetowe. W przypadku gdy kontakt jest realizowany za pośrednictwem rozwiązań Facebook, Enedu będzie współadministratorem danych wraz z Facebook Ireland Limited. Informacje uzyskiwane automatycznie podczas korzystania z Serwisu to informacje pobierane przez system Google Analytics w procesie monitorowania statystyk odwiedzin stron internetowych obejmujący dane o żądaniu strony, dacie i godzinie żądania oraz odesłania odpowiedzi, dane urządzenia (np. model sprzętu i rodzaj systemu operacyjnego), typ i język przeglądarki, dane o adresie IP z którego następuje połączenie. Zebrane informacje nie są wykorzystywane w takiej formie, która umożliwiałaby ich bezpośrednie powiązanie z danymi osobowymi Gości i Użytkowników – jednak mogą one służyć dostawcy usług do identyfikowania osób lub śledzenia ich aktywności w sieci. Aby poznać zasady prywatności Google, należy zapoznać się z odpowiednimi Politykami: https://policies.google.com/privacy?hl=pl Wskazujemy że można uniknąć śledzenia lub identyfikowania przez mechanizmy takie jak Google Analytics, włączając odpowiednią opcję blokowania śledzenia dostępną w większości przeglądarek. Niektóre z nich mają taką funkcję wbudowaną, do innych można pobrać darmowy dodatek. W niektórych częściach Serwisu mogą być zamieszczone narzędzia do obsługi mediów społecznościowych – Facebooka oraz Instagrama. Ich zadaniem jest umożliwienie wymiany informacji pomiędzy zarejestrowanymi użytkownikami tych portali społecznościowych i ułatwienie im udostępniania linków do treści Serwisu. Dane osób mogą być pozyskiwane pośrednio od Meta Facebook / Instagram, gdzie tożsamość osób wchodzących w interakcje z profilami Enedu w ramach serwisów społecznościowych może być ujawniona Enedu. Zasady prywatności każdy użytkownik serwisów Meta (Facebook i Instagram) określa w parametrach swojego konta zaś szczegóły o polityce właściwych politykach można przeczytać odpowiednio: https://www.facebook.com/privacy/ https://about.instagram.com/safety Na stronach Serwisu, mogą być również umieszczone elementy powiązane z działalnością NPKU Enedu, w szczególności mogą być zbierane dane osobowe potrzebne do procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez NPKU Enedu. PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH Enedu jako Administrator może zbierać dane osobowe na podstawie kilku przesłanek, opisanych poniżej wraz z krótkim uzasadnieniem: W przypadku rejestracji nowego konta Użytkownika, podstawą jego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – czyli możliwość przetwarzania danych osoby w celu zawarcia i realizacji umowy. W celu umożliwienia rozpatrywania ew. reklamacji, skarg i wniosków, odpowiedzi na pytania Enedu może przetwarzać niektóre dane osobowe podane podczas rejestracji lub w formularzu kontaktowym. Wówczas podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes czyli art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegający na poprawie usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na budowaniu pozytywnych relacji z Użytkownikami opartych na rzetelności i lojalności. W oparciu o tę przesłankę Enedu może także realizować działania promujące swoje usługi samodzielnie lub w ramach grupy. Enedu może przetwarzać także dane niezbędne do dokonania rozliczeń, w tym: imię, nazwisko, ewentualnie dane firmy pod którą prowadzona jest działalność gospodarcza, adres rejestrowy, nr NIP i REGON, dane adresowe oraz dotyczące przelewów, numerów kont bankowych. Podstawą prawną jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (Enedu) z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. Administrator może również przetwarzać dane osobowe na podstawie wyraźnej zgody (tj. dobrowolnego, konkretnego, świadomego i jednoznacznego przyzwolenia). W takich przypadkach przed zbieraniem lub przetwarzaniem danych osobowych będzie zamieszczona wyraźna informacja o celu i zakresie dla którego zgoda może być udzielona. Każda osoba udzielająca zgody ma prawo do jej wycofania w dowolnym momencie. Korzystając z usług realizowanych za pośrednictwem serwisów Facebook, osoby samodzielnie decydują o wejściu w interakcję z serwisem działającym na Facebook. Mogą to być czynności polegające na subskrypcji, komentowaniu treści, oznaczania czy dalszego ich udostępniania. W przypadku danych osobowych zbieranych w ramach NPKU Enedu, przepisami regulującymi zakres zbieranych informacji są odpowiednio: Ustawa „Prawo oświatowe”; Ustawa o systemie oświaty; Ustawa o systemie informacji oświatowej; Rozporządzenia wydane jdo ww. ustaw. WYKORZYSTYWANIE DANYCH OSOBOWYCH Głównym celem Administratora Danych w zakresie zbierania danych osobowych jest organizacja oraz obsługa szkoleń i kursów dla osób zainteresowanych szeroko rozumianą fizjoterapią i akupunkturą. W szczególności, celem może być sprzedaż usług Enedu poprzez Serwis. Cel ten wiąże się z pozostałymi formami – czyli tworzeniem i obsługą kont Użytkowników, prowadzeniem korespondencji w sprawach biznesowych, umożliwieniem kontaktu z Użytkownikami. Niektóre informacje są wymagane do realizacji transakcji. Pewne informacje mogą być również wykorzystywane w celu dostosowania strony Serwisu do indywidualnych potrzeb, w tym do interaktywnej komunikacji i innych dodatkowych usług. Serwis może również zawierać opcjonalną rejestrację do wybranych usług, ankiet i kwestionariuszy z prośbą o podanie dodatkowych informacji odpowiednich do danego celu. Dane pomiarowe udostępniane przez Gości i Użytkowników podczas przeglądania stron Serwisów, mogą być wykorzystywane przy projektowaniu i tworzeniu lepszych rozwiązań, dostosowywaniu działania, ulepszaniu oraz udzielaniu porad i pomocy dotyczącej świadczonych przez nas usług. Wiele danych można podawać dobrowolne, jednak brak ich podania sprawi, że nie będzie możliwe dostarczanie (lub kontynuowanie dostarczania) odpowiednich produktów lub usług. Zebrane informacje na podstawie świadomie wyrażonych zgód, Administrator Danych może wykorzystać do budowy zindywidualizowanych ofert marketingowych i reklamowych. Ten rodzaj reklamy może być realizowany przy pomocy widocznych elementów na stronie Serwisu, w serwisach społecznościowych lub w popularnych wyszukiwarkach. Domyślnie dane nie będą podlegać profilowaniu (zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji). W pewnych sytuacjach, Użytkownik może wyrazić odrębną zgodę, dzięki czemu otrzyma lepiej dopasowane treści. Udzielając odpowiedniej zgody lub w uzasadnionych przypadkach opartych na uzasadnionym celu Administratora, Użytkownik może otrzymywać newsletter lub newslettery zawierające informacje o usługach, dodatkowych możliwościach, promocjach lub innych powiązanych usługach realizowanych w ramach grupy partnerów. Zgoda może być w każdym momencie cofnięta lub dopasowana. Wówczas będą zmienione preferencje dotyczące możliwości emisji newslettera lub emisja może zostać całkiem wstrzymana. W swoim profilu Użytkownik może zmienić opcje dotyczące możliwości otrzymywania newslettera. Również, gdy zostanie udzielona odpowiednia zgoda, wybrane dane Użytkowników mogą być udostępnione partnerom marketingowym, którzy będą mogli wówczas przesłać spersonalizowane materiały. Dla danych osobowych związanych z działalnością NPKU Enedu, zbierane dane będą przetwarzane w celu organizacji zajęć prowadzonych w ramach NPKU Enedu zgodnie z zasadami określonymi dla Placówek Kształcenia Ustawicznego. UDOSTĘPNIANIE DANYCH Administrator może udostępniać dane osobowe podmiotom działającym w ramach grupy partnerów, związanej z świadczeniem usług na rzecz osób zainteresowanych fizjoterapią, akupunkturą lub świadczących takie usługi. Współpraca grupy jest oparta na zasadach określonych w art. 26 RODO i może być realizowana w celu dostarczania szerszego wachlarza usług dla fizjoterapeutów. Działania w ramach grupy są realizowane zgodnie z przesłankami RODO oraz zgodnie z warunkami niniejszej Polityki Prywatności (np. zarządzanie bazami danych, wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail czy przeprowadzanie określonych działań wspólnie z innymi podmiotami grupy). Wszyscy partnerzy Administratora zostali zobowiązani do ochrony danych osobowych zgodnie przyjętym modelem poszanowania prywatności, który jest określony w niniejszej Polityce. Partnerzy działają wyłącznie na podstawie ściśle określonych zasad – w tym umów współadministrowania na podstawie art. 26 RODO lub powierzenia przetwarzania danych osobowych zawartych zgodnie z art. 28 RODO wraz z obligatoryjnym wymogiem zachowania poufności wszelkich danych osobowymi z jakimi mają styczność. Jednocześnie Enedu jako Administrator Danych może udostępniać dane podmiotom takim jak doradcy prawni czy organy ścigania, w związku z powstaniem, skorzystaniem lub obroną roszczeń prawnych, w celu spełnienia wymagań przepisów prawnych, lub w celu udzielenia odpowiedzi na zgodne z prawem żądania w ramach procesów prawnych, w celu ochrony praw i własności a w tym do egzekwowania umów, wykonania nakazów sądowych, wezwań lub innych monitów związanych z procesami prawnymi. W przypadku zaistnienia pewnych okoliczności, Administrator może być zobowiązany przepisami prawa do udostępnienia przetwarzanych danych osobowych na żądanie upoważnionych do tego organów rządowych lub ścigania. Niektóre dane Użytkowników na ich wyraźne życzenie mogą być ujawniane podmiotom zewnętrznym. Taka sytuacja może mieć miejsce przy integracji usług Serwisu z innymi dostawcami, których rozwiązania mogą komunikować się z Serwisem w celu udostępnienia dodatkowych funkcjonalności. Miejsca takiej wymiany są wyraźnie oznaczone a przed wykonaniem jakichkolwiek działań, konieczne jest udzielenie zgody, tak aby nie było możliwości przypadkowego, nieświadomego udostępnienia danych. Brak takiej zgody powoduje, że nie zostaną podjęte dalsze kroki – np. nie zostaną włączone dodatkowe usługi poprzez dodatki innych firm (plugin’y). W przypadku, gdy dane osobowe Użytkowników będą wymagane do realizacji działań w ramach NPKU Enedu – w tym do wystawiania im zaświadczeń o ukończeniu kursów oferowanych przez Enedu lub realizowanych w ramach NPKU Enedu, zakres zbieranych danych może być szerszy, czyli zgodny z § 22. 4. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH Wszystkie czynności realizowane w Serwisie są objęte technicznymi i organizacyjnymi środkami bezpieczeństwa, takimi jak silne szyfrowanie, które polega na kodowaniu informacji które są wprowadzane przez Użytkowników lub Gości lub które są im wyświetlane, w taki sposób aby ich odczytanie było możliwe tylko przez przeglądarki Użytkowników lub Gości oraz Serwis. W ramach dbałości o bezpieczeństwo Serwisu, okresowo są realizowane testy bezpieczeństwa, niezależne audyty specjalistów oraz wykorzystywane są aktualne wersje oprogramowania serwerów. Jednocześnie jednak, ponieważ technicznie nie można gwarantować, że każda transmisja danych w Internecie jest całkowicie bezpieczna, mimo dokładania wszelkich starań w celu zapewnienia ochrony danych osobowych, Administrator Danych nie może zapewnić ani w inny sposób zagwarantować całkowitego bezpieczeństwa informacji przekazywanych przez Użytkowników i Gości za pośrednictwem sieci. RETENCJA – CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH Dane osobowe są przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne do realizacji celów, dla których zostały zebrane, chyba że obowiązujące przepisy prawa wymagają ich dłuższego przechowywania. W szczególności będą to: Konta w Serwisie dla celów realizacji usług Enedu oraz związanych z obsługą szkoleń i kursów oraz innych usług zgodnie z zawartą umową. Po usunięciu Konta, dane zostaną zanonimizowane, za wyjątkiem następujących danych: imię, nazwisko, adres e-mail, historia działania aplikacji oraz informacja o wyrażonych zgodach (te dane muszą być przechowywane jeszcze przez okres 3 lat od usunięcia Konta dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług). W przypadku gdy ze świadczeniem usługi wiąże się konieczność wykonania obowiązków prawno-skarbowych, niezbędne dane przetwarzane będą przez okres wymagany prawem (najczęściej 5 lat od daty realizacji obowiązku prawno-skarbowego). Dane których podstawą przetwarzania jest zgoda – będą przetwarzane do czasu jej cofnięcia lub zakończenia świadczenia usługi dla której zgoda została udzielona. Dane przetwarzane w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, będą przechowywane zgodnie z zasadami przechowywania dokumentacji związanej z odbyciem kursów i szkoleń. Nadto, informacje które mogą w pewnym stopniu identyfikować dane osobowe Gości i Użytkowników są przechowywane przez okres odpowiadający cyklowi życia zapisanych na ich urządzeniach plików cookies. Te ustawienia można zmienić w każdej współczesnej przeglądarce. PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTW TRZECICH Dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). Wykorzystywane serwery znajdują się w Polsce lub EOG, a partnerzy posiadają swoje siedziby na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Administrator korzystając z usług Google Inc. lub gdy w ramach danej usługi dochodzi do współadministrowania danymi wraz z Meta Facebook / Instagram a tym samym do przetwarzania danych użytkowników tych serwisów, którzy odwiedzają Serwis, zakłada, że podmioty te przetwarzają dane zgodnie ze swoimi deklaracjami na terenie EOG lub zgodnie z przyjętymi zasadami zapewniającymi poziom ochrony prywatności nie mniejszy niż wynikający z przepisów RODO. Szczegółowe informacje i ustawienia zasad przetwarzania danych osobowych przez Google i Facebook możesz znaleźć na ich stornach poświęconych prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl (Google) https://help.instagram.com/833836199971426/?locale=pl_PL (Facebook i Instagram) PRAWA W związku z przetwarzaniem danych osobowych, każdej osobie przysługuje szereg praw, których realizacje Administrator jest zobowiązany zapewnić. Prawa te można realizować przez zgłoszenie swojego żądania pisemnie lub na adres mailowy wskazany na początku niniejszej Polityki. Każda osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do: Dostępu do swoich danych na mocy art. 15 RODO. W szczególności jest to prawo uzyskania potwierdzenia przetwarzania danych osobowych oraz gdy ma to miejsce: uzyskania dostępu do swoich danych osobowych, uzyskania informacji o celach przetwarzania, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych lub o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu. Uzyskania kopii swoich danych osobowych. Żądania sprostowania danych (art. 16 RODO). Osoby których dane są przetwarzane, mają prawo do sprostowania i uzupełnienia podanych przez siebie danych osobowych. W odniesieniu do pozostałych danych osobowych przysługuje prawo żądania sprostowania tych danych (jeżeli są nieprawidłowe) oraz ich uzupełnienia (jeżeli są niekompletne). Żądania usunięcia danych w oparciu o art. 17 RODO. Osoby których dane są przetwarzane, mają prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych, jeżeli: Dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane; przetwarzanie danych odbywało się na podstawie zgody, a zgoda ta została cofnięta, wniesiono sprzeciw wobec wykorzystywania danych w celach marketingowych, dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem. Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu, Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym do celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, a także w celu wykonania prawem przewidzianych obowiązków. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail oraz zapisy historii logów naszych Serwisów, zachowywanych dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług. Żądania ograniczenia przetwarzania danych (podstawa art. 18 RODO). Osoby których dane są przetwarzane mają prawo do żądania ograniczenia wykorzystania swoich danych osobowych w następujących przypadkach: gdy kwestionuje się prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Administrator ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni, gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych zażądano ograniczenia ich wykorzystania; gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub były wykorzystywane, ale są one potrzebne w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; gdy wniesiono sprzeciw wobec wykorzystania danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności przeważa nad interesami, które są realizowane przez Administratora. Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO). Osoby których dane są przetwarzane mają prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczyły, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych. Przysługuje również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane bezpośrednio takiemu innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim wypadku, dane osobowe mogą być przesłane w postaci plików i typów dokumentów powszechnie używanych, nadającego się do odczytu maszynowego i pozwalającego na przesłanie otrzymanych danych do innego administratora danych osobowych. Wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na mocy art. 21 RODO. Osoby których dane są przetwarzane, mają prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec wykorzystania swoich danych osobowych, jeżeli są one przetwarzane w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora. Jeżeli sprzeciw okaże się zasadny i nie będzie innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, zostaną one usunięte wobec tych form wykorzystania dla których wniesiono sprzeciw. Cofnięcia zgodny na przetwarzanie danych osobowych. W odniesieniu do danych osobowych których przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, przysługuje prawo do jej cofnięcia. Prawo to można zrealizować poprzez zmianę w profilu Użytkownika ustawień umożliwiających włączanie lub wyłączanie zgód na określone cele przetwarzania lub pisząc do Administratora Danych na adres mailowy wskazany na początku tej Polityki. Wniesienia skargi do organu nadzorczego (art. 77 RODO). Jeżeli osoby których dane są przetwarzane uznają że prawo do ochrony danych osobowych lub inne przyznane prawa na mocy RODO zostały naruszone, mają prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W jakim czasie Administrator spełnia żądania? Jeżeli, w wykonaniu wymienionych powyżej uprawnień, Administrator otrzyma żądanie, spełni je lub odmówi jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – nie będzie możliwa realizacja żądania w ciągu miesiąca, będzie ona spełniona w ciągu kolejnych dwóch miesięcy a osoba, której sprawa dotyczy otrzyma uprzednio informację o zamierzonym przedłużeniu terminu. ZMIANY W POLITYCE PRYWATNOŚCI Podążając za rozwojem technologii oraz zmianach w przepisach prawa, Administrator dopasowuje do nich Politykę Prywatności, zmieniając lub uzupełniając zawarte w niej postanowienia stosownie do potrzeb. O wszelkich zmianach lub uzupełnieniach osoby których dane są przetwarzane, będą informowane poprzez zamieszczenie odpowiednich informacji w Serwisie, a w przypadku istotnych zmian poprzez wysłanie odrębnych powiadomień na wskazany adres e-mail. Polityka Prywatności nie ogranicza żadnych uprawnień przysługujących osobom zgodnie z umową o świadczenie usług oraz przepisami prawa. ×