Terminarz
Kraków (Budzyń)
-
05-06.10.2024
Wrocław
-
TERMIN WKRÓTCE
Warszawa
-
28-29.11.2024
Opis
Szkolenie kierowane jest do studentów logopedii, początkujących logopedów, a także dla wszystkich terapeutów, którzy chcą przełożyć wiedzę teoretyczną na praktyczne działanie. Szkolenie powstało na bazie aktualnej wiedzy oraz kilkunastoletnich doświadczeń w pracy z pacjentami z różnymi zaburzeniami mowy. Jego celem jest przygotowanie młodego terapeuty do sprawnego i kompleksowego przeprowadzenia diagnozy logopedycznej uwzględniając wszystkie istotne aspekty funkcjonowania dziecka.
DZIĘKI SZKOLENIU:
Dzięki szkoleniu poczujesz się pewniej jako diagnosta, staniesz się profesjonalistą w oczach rodzica oraz równorzędnym partnerem w kontaktach z innymi specjalistami.
Zaprezentowane podczas szkolenia prezentacje, zdjęcia, filmy z własnej praktyki terapeutycznej, studia przypadków pozwolą lepiej zrozumieć i zapamiętać omawiane treści. Poznane techniki i narzędzia od razu będziesz mógł wdrożyć do swojej praktyki.
Czego się nauczysz?
- procedury badania logopedycznego od pierwszej rozmowy z rodzicem aż do postawienia rozpoznania;- dowiesz się, jak przygotować rodzica do pierwszej wizyty
- narzędzia do wykonywania badań przesiewowych w placówkach oświatowych;- nauczysz się, jak prowadzić wywiad oraz obserwacje diagnostyczną
- skutecznych narzędzia diagnostyczne (kwestionariusze, wystandaryzowane testy), które ułatwią wychwytywanie niepokojących objawów oraz postawienie trafnego rozpoznania
- technik, które ułatwią nawiązywanie kontaktu z dzieckiem, pozwolą zbudować bezpieczną atmosferę w gabinecie i zachęcić dziecko do współpracy podczas badania
- jak skutecznie oceniać procesy percepcji i ekspresji mowy u dziecka
- przeprowadzić diagnostykę miofunkcjonalną (ocena budowy i funkcji narządów artykulacyjnych: język, wargi, żuchwa, policzki itp.)
- prób diagnostycznych do badania wędzidełka języka i wargi górnej
- pomysłowch technik do oceny artykulacji u dzieci
- w jaki sposób różnicować zaburzenia mowy o podobnym obrazie klinicznym (afazja, opóźniony rozwój mowy, zaburzenia mowy na tle autyzmu i niedosłuchu), dzięki czemu postawisz trafne rozpoznanie i lepiej zaplanujesz proces terapeutyczny
- jakie funkcje percepcyjno-motoryczne mają wpływ na rozwój mowy i dlaczego należy je uwzględniać w procesie diagnostycznym
- jak patrzeć na dziecko holistycznie - będziesz umiał dostrzegać powiązania pomiędzy różnymi obszarami funkcjonowania dziecka, co pozwoli rozpoznawać patomechanizm zaburzeń, a nie tylko opisywać objawy
Dla kogo
Kurs przeznaczony dla:
- studentów logopedii,
- logopedów,
- terapeutów.
Opinie
Ten kurs nie posiada jeszcze żadnej opinii. Bądź pierwszy i ją dodaj.